Szeretünk olvasni, ez nem kérdés, sőt, azt gondoljuk, hogy a mi szakmánkban elengedhetetlen, hogy ilyen formán is szélesítsük a látókörünket. Sokszor nem is az a lényeg, hogy mit olvasunk, hanem az, hogy egy-egy történet révén is inspirálódjunk, feltöltődjünk. Hihetetlen, hogy akár csak egy gondolat is mennyire meg tudja ihletni az embert.

Amikor a Wavemaker felkért minket arra, hogy ebben a projektben is legyünk a partnerük, és PR oldalról támogassuk a kampányt, örömmel mondtunk igent, hiszen szeretünk kiállni a jó ügyek mellett. A projekt célja az olvasás népszerűsítése volt, valamint a minőségi irodalom eljuttatása a szélesebb rétegek számára.

A „Nyitott polcok” elnevezéssel életre hívott kezdeményezést a költészet napján indítottuk útnak. Az egy hónapos aktivitás keretében neves és elismert irodalomkedvelők mutatták meg könyvespolcukat kedvenc műveikkel, akárcsak, ha vendégségbe mennénk hozzájuk. A közéleti személyiségek által bemutatott polcokat és irodalmi alkotásokat a rajongók egy ebből a célból fejlesztett microsite-on tekinthették meg, valamint azokat a szerzeményeket, amelyek megtalálhatóak az irodalmi ékszerdoboz kínálatában, meg is vásárolhatták online, így támogatva a tágabb olvasóközönség megszólítását. Az oldalon az érdeklődők a könyvespolcok fotóin keresztül és kisfilm formájában is találkoztak az ajánlókkal, a tartalmak az Írók Boltja social felületein és online kampány segítségével jutottak el a célcsoportokhoz.

A projekthez 35 író, költő, zenész, színész, rendező, újságíró és gasztronómiai szakember csatlakozott, többek között Mautner Zsófi, Farkas Roland Wolfie a Punnany Massifból, Vámos Miklós és Fábián Janka.

A kampány, amelynek megvalósításában az Umbrella is közreműködött, 2 két bronz oroszlánt nyert a rangos Cannes Lions fesztiválon, valamint az aktivitást egy Ezüst Pengével ismerte el a szakma.


Miért szerettük ezt a projektet?
Mert ebben a kampányban igazán megmutatkozott, mire képes egy összefogás, és hogyan tudja 3 ügynökség egymás munkáját támogatni egy közös cél érdekében.