A PR szakma, ahogyan a legtöbb szakterület, folyamatosan változik. Habár sokan gondolják, kinyilatkoztatják, hogy tudják, mi lesz a jövője, mi azon az állásponton vagyunk, hogy érdemes vizsgálni a jövőbeni forgatókönyveket, és felkészülni a kihívásokra, de jóslatokba nem biztos, hogy bocsátkoznánk. Hiszen néhány éve ki látta előre, hogy egy sajtómunka eredményeként legalább annyi Insta story poszt születik, mint klasszikus megjelenés, ha nem több? Egyáltalán számolt valaki az Insta vagy Facebook storyval?

Az influencer marketingben rejlő lehetőségeket a legtöbb márka elég régóta próbálja kiaknázni, de egyre inkább azt tapasztaljuk, hogy egy PR aktvitás nyomán is születhet influencer marketing kampány, még ha nem is a megszokott módon. Tény, hogy a terméktesztelések lehetőségének megteremtése a mai napig részét képezi a sajtómunkának, azonban az abból született cikkek egészen más típusú nyilvánosságot biztosítanak egy márka számára, mint egy-egy poszt a social mediában.

A Magister Products számára májusban szervezett kreatív sajtótájékoztató kapcsán tapasztaltuk, hogy bizony van olyan, hogy a PR munka influencer marketingben realizálódik, valamint az eredményeket összesítve az lesz a hangsúlyos a klasszikus csatornákon keletkező megjelenésekhez képest. Álságos lenne azt állítani, hogy az influencerek meghívásával nem az volt a célunk, hogy minél többen tudósítsanak az eseményről poszt, story, blog vagy vlog formájában, ami viszont a korábbi évek tapasztalatain túlmutat és elgondolkodtatott minket, az a médiumok képviselőinek megváltozott pozíciója.

Érdekes volt látni, hogy az újságírók és szerkesztők influencerként, social tartalom formájában kommunikálják a számukra értékes információt, komoly elérést biztosítva így a megjelenített brand számára. Emellett természetesen az adott médium különböző csatornáin is sok esetben szerepel a márka, az újságíró, (fő)szerkesztő, influencer fogalmak közötti határok elmosódása viszont egyre érdekesebb. Annak fényében főleg, hogy egy oda-vissza működő folyamatról beszélhetünk, ugyanis egyre több influencer kap lehetőséget arra, hogy újságíróként, sőt, rovatszerkesztőként is kinyilváníthassa a véleményét.

Vajon teljesen elmosódnak a határok? A beauty és lifestyle témákban érintett influencerek újságírókként, az újságírók influencerként fognak további terepet nyerni maguknak a véleménynyilvánításra? Hogyan változtatja meg ez a piacot? Hogyan alakulnak át az utánkövetési és mérési módszerek?

Következő bejegyzéseinkben ezekre a kérdésekre fogjuk keresni a válaszokat. Kövessen minket, ha Önt is érdekli, hogyan látjuk a szakma alakulását!

 

Fotó: Magister Products